Tanórán kívül
Diákigazolvány
2019.10.14.
Kedves Szülők, kedves Diákok!
Tájékoztatom Önöket, hogy a diákigazolvány igénylésének folyamata megváltozott, a 362/2011. (XII.30.) kormányrendelet alapján a jövőben az új diákigazolvány igénylés folyamata az alábbi:
I. Okmányirodai fényképezés
1. Az igénylés megkezdése előtt, amennyiben a jogosult nem rendelkezik érvényes fényképpel és aláírás képpel a központi fénykép adatbázisban, úgy az okmányirodában szükséges ezek elkészítése. Ehhez a következő iratokat kell bemutatni:
- születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya vagy
- egyéb érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) és lakcímkártya
2. Az okmányirodai folyamat során a jogosult adatait ellenőrzik a személyi adat és lakcímnyilvántartás alapján.
3. Az eljárás részeként a jogosult egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer (továbbiakban NEK) adatlapot kap, amelyben a nyilvántartásban szereplő adatok, a fénykép és 14 éven felüli jogosult esetében az eredeti aláírás szerepel. 14 éven aluli jogosult esetén az aláírás mezőt üresen kell hagyni, illetve nem kerül feldolgozásra. Az adatlap része a 16 karakterből álló NEK azonosító, amelyet az adatlappal együtt meg kell őrizni, mivel kell a diákigazolvány igénylés további folyamatában. (Amennyiben az azonosító mégis elveszne, az adatlapról másolat kérhető a NEK irodában.)
4. Ha a fénykép és aláírási kép érvényességi idején belül a jogosult személyes vagy lakcím adatai megváltoznak, új adatlapot kell kiállítani, amelyen új NEK azonosító található.
5. Az okmányirodai fényképezés ingyenes a jogosultak számára.
II. Az intézményi igénylési folyamat
1. Az okmányirodában kapott NEK adatlapot a nyilvántartási irodában kell leadni.
A nyilvántartási iroda az intézmény székhelyén (Budapest 1107 Száva utca 1.) működik.
A nyilvántartási iroda ügyfélszolgálati nyitva tartása:
Hétfő Száva utca 7: 50 – 13:00
Szerda Száva utca 8:00 – 17:00
Az iroda telefonszáma: 06/1/431-0267, Cserneczky Ágnes
2. A NEK adatlap alapján kezdődik el az igazolványok megrendelése, legyártása, az elkészült diákigazolványt közvetlenül az iskola címére postázzák ki.
3. Az igazolvány elkészültéig a jogosult kérésére az intézmény ideiglenes diákigazolványt állít ki a beküldött igénylés adatai alapján.
Budapest, 2019. október 14.
Horváth András
igazgató
1. Az igénylés megkezdése előtt, amennyiben a jogosult nem rendelkezik érvényes fényképpel és aláírás képpel a központi fénykép adatbázisban, úgy az okmányirodában szükséges ezek elkészítése. Ehhez a következő iratokat kell bemutatni:
- születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya vagy
- egyéb érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) és lakcímkártya
2. Az okmányirodai folyamat során a jogosult adatait ellenőrzik a személyi adat és lakcímnyilvántartás alapján.
3. Az eljárás részeként a jogosult egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer (továbbiakban NEK) adatlapot kap, amelyben a nyilvántartásban szereplő adatok, a fénykép és 14 éven felüli jogosult esetében az eredeti aláírás szerepel. 14 éven aluli jogosult esetén az aláírás mezőt üresen kell hagyni, illetve nem kerül feldolgozásra. Az adatlap része a 16 karakterből álló NEK azonosító, amelyet az adatlappal együtt meg kell őrizni, mivel kell a diákigazolvány igénylés további folyamatában. (Amennyiben az azonosító mégis elveszne, az adatlapról másolat kérhető a NEK irodában.)
4. Ha a fénykép és aláírási kép érvényességi idején belül a jogosult személyes vagy lakcím adatai megváltoznak, új adatlapot kell kiállítani, amelyen új NEK azonosító található.
5. Az okmányirodai fényképezés ingyenes a jogosultak számára.
II. Az intézményi igénylési folyamat
1. Az okmányirodában kapott NEK adatlapot a nyilvántartási irodában kell leadni.
A nyilvántartási iroda az intézmény székhelyén (Budapest 1107 Száva utca 1.) működik.
A nyilvántartási iroda ügyfélszolgálati nyitva tartása:
Hétfő Száva utca 7: 50 – 13:00
Szerda Száva utca 8:00 – 17:00
Az iroda telefonszáma: 06/1/431-0267, Cserneczky Ágnes
2. A NEK adatlap alapján kezdődik el az igazolványok megrendelése, legyártása, az elkészült diákigazolványt közvetlenül az iskola címére postázzák ki.
3. Az igazolvány elkészültéig a jogosult kérésére az intézmény ideiglenes diákigazolványt állít ki a beküldött igénylés adatai alapján.
Budapest, 2019. október 14.
Horváth András
igazgató
Csatolt fájlok:
Publikálta: Horváth András